hlogo
HAT-18 PÁLYÁZAT - Délvidéki kirándulás

A Határtalanul pályázat támogatásával, a Scool-Túra utazási iroda szervezésében, 2018. október 2–5. között iskolánk hetedik és nyolcadik osztályos tanulói Délvidékre utazhattak. Negyven diák és négy kísérő pedagógus jutott el így Szerbiába. A pályázat célja, hogy a gyerekek megismerjék a határon túli magyar lakta településeket és személyes kapcsolatot alakítsanak ki az ott élő, magyar anyanyelvű diákokkal. Kényelmes autóbusszal utaztunk, a szállásunk és az ellátás kifogástalan volt.

A határátlépés után első megállóhelyünk Csantavér volt. Szilágyi Erzsébet egykori birtokán a monumentális, római Szent Péter-bazilikát idéző templomot csodáltuk meg. Zentán, a legmagyarabb városban múzeumot látogattunk, sétáltunk a Tisza parton, elhelyeztük koszorúnkat a zentai csata emlékművénél. Este megnéztük Szabadka gyönyörű belvárosát, a Raichle palotát, a korzót, szecessziós városházát, a kék és zöld zsolnai kerámiából készült szökőkutakat, a zsinagógát.

Második nap Újvidékre utaztunk és felmásztunk a város mellett található Péterváradi várba, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt a városra és a Dunára. Izgalmas túrát tettünk a Tarcal hegység (Fruska Gora) szép erdeiben, majd sétáltunk Újvidék főterén, megnéztük délvidék legmagasabb templomát, a Mária templomot.

Harmadik nap Péterrévére, a Samu Mihály Általános Iskolába látogattunk, ahol nagy szeretettel fogadtak bennünket. Diákjaink kis műsorral köszöntötték az ottani tanulókat és tanárokat. Részt vettünk a gyermeknapi programon, a közös éneklés és tánc után nagyon nehéz volt a búcsúzkodás. A gyerekek címeket cseréltek és megígérték egymásnak, hogy még találkoznak. Az iskolalátogatást követően átkeltünk a Tiszán, a ritkaságnak számító, még kézi vontatású komppal. Délután megálltunk a gyógyhatású termálvizéről híres Palicsi-tó partján, ahol szecessziós fürdőépületek, színpompás villák sorakoznak. Ismét Szabadkára mentünk, ahol a gyerekek csapatversenyen vettek részt, amelynek keretében feladatlapok segítségével ismerkedtek Szabadka gyönyörű nevezetességeivel.

Utolsó nap a szépen gondozott és felújított palicsi állatkertet látogattuk meg.